Efektywne planowanie mediów

planowanie_mediowPodczas szkolenia poznasz proces planowania kampanii mediowej, dowiesz się na co należy zwrócić szczególną uwagę podczas planowania mediów i jak zrobić to najbardziej efektywnie. Nauczysz się czytać media plany oraz poznasz „magiczny”, mediowy język, w którym komunikuje się z Tobą  media planner. Podczas warsztatów przećwiczysz to na realnych przykładach. Zdobyta wiedza i umiejętności przygotują Cię do prowadzenia aktywnego dialogu z Domem Mediowym i mediami.

Program szkolenia:

Wskaźniki mediowe – statystyczne

  • GRP, zasięg i częstotliwość
  • Efektywna częstotliwość – czynniki wyznaczania
  • Efektywna częstotliwość – teorie i sposób wyznaczenia
  • Wskaźniki kosztowe – CPT, CPP, CPERP, Affinity Index
  • Jak obliczać i interpretować wskaźniki
  • Wskaźniki charakterystyczne dla różnych mediów – prasa, radio, telewizja, outdoor, internet
  • Zadanie praktyczne – liczenie statystyk mediowych

Wykorzystanie wskaźników w planowaniu mediów

  • Na czym polega planowanie mediów?

Telewizja:

  1. Skąd wiemy, że konsumenci oglądają nasze reklamy (Telemetria)
  2. Metody ustalania optymalnej intensywności kampanii telewizyjnej
  3. Jak wyznaczyć budżet kampanii?
  4. Czym różni się zakup cennikowy od zakupu pakietowego? Czym się kierować przy wyborze
  5. Tajniki najbardziej efektywnego doboru spotów

Prasa:

  1. Skąd wiemy, że nasza grupa celowa zetknie się z naszą reklamą prasową (PBC i ZKDP)
  2. Jak wygląda proces planowania kampanii prasowych
  3. Jakie pułapki czyhają na plannera i jak ich uniknąć

Radio:

  1. Badania słuchalności radia
  2. Jak wygląda proces planowania kampanii radiowych
  3. Istotne elementy wykorzystywane przy polanowaniu tego medium

OOH:

  1. Czym się kierować dobierając nośniki OOH do kampanii? (cechy nośników, zasady planowania)
  2. Zasady tworzenia skutecznej kreacji do kampanii OOH
  3. Jak zaplanować aktywności w OOH?

Kino:

  1. Jak wygląda proces planowania kampanii kinowych
  2. Jak rozliczyć kampanie kinową

Internet:

  1. Jakie są możliwości planowania internetu (display, reklama kontekstowa, sem, audience targeting…..)
  2. W jaki sposób rozliczyć kampanie internetowe

Jak zmierzyć  efektywność kampanii w poszczególnych mediach?

Podstawowe zasady przetargu na obsługę mediową.

 

Do pobrania:

Planowanie mediów – agenda

Planowanie mediów – zgłoszenie

Jeżeli masz jakieś pytania, prześlij je do nas.

Imię i nazwisko (wymagane)

Adres email (wymagane)

Temat - nazwa szkolenia

Treść wiadomości

Chcę otrzymywać informacje o kolejnych szkoleniach tak nie 

captcha