Strategia mediowa – jak ją efektywnie zaplanować

strategia_mediowaCelem strategii mediowej jest skuteczne dotarcie do jak największej ilości osób efektywnie kosztowo.
Podczas szkolenia poznasz wszelkie tajniki planowania mediów od początkowego etapu analiz rynku i doboru grupy celowej z odpowiednim potencjałem, aż do doboru rodzaju strategii spełniającej cele komunikacyjne i doboru mediów. Wydaje się to proste, ale czy rzeczywiście wiesz jak to zrobić ? Jak przełożyć strategię na planowanie mediów? Pamiętaj, że odpowiednio dobrane media, zaprojektowanie najlepszej strategii czy dobranie najbardziej efektywnej częstotliwości kontaktu oszczędza naprawdę dużą część budżetu. – chciałbyś wiedzieć jak to zrobić? W czasie szkolenia poznasz niezbędną teorię, rzeczywiste casy, a podczas warsztatów przećwiczysz w praktyce tworzenie strategii od podstaw do zadanego briefu wykorzystując dostępne dane.

Agenda (szkolenie dwudniowe):

Główny cel planowania mediów zinterpretowany wskaźnikami mediowymi (+krótkie przypomnienie)

Dobór strategii mediwej i czynników strategicznych

  1. Brief
    • Cechy briefu idealnego
    • Debrief – dlaczego jest tak ważny i jak go przygotować
    • Przedstawienie briefu do zadania praktycznego
  2. Dobór otoczenia konkurencyjnego
    • Kim są moi konkurenci
    • Rozszerzenie/Zawężanie kategorii – czy jest potrzebne
    • SOM/SOV/SOS – wskaźniki, które nam dużo powiedzą o konkurentach
    • Zadanie praktyczne – Analiza konkurencji z wnioskowaniem
  3. Dobór grupy celowej:
    • Jak dobrać ją odpowiednio, z jakich narzędzi skorzystać, na co zwrócić szczególną uwagę, jak nie utonąć w nadmiarze danych, jak wybrać najważniejsze?
    • Jakie narzędzia będą pomocne
    • Liczebności
    • Liczenie potencjału
    • Zadanie praktyczne – dobór grupy celowej i sprawdzenie jej potencjału
  4. Idea przewodnia
    • Zachowania grupy docelowej, konsumpcja mediów
    • Przeanalizowanie jej potrzeb i insightów
    • Pomysł/pomysły pozwalające na spełnienie celów kampanii
    • Zadanie praktyczne – analiza zachowań grupy celowej, dobór insigtów
  5. Dobór odpowiedniej strategii:
    • Przykłady strategii mediowej i determinanty doboru odpowiedniej
    • Zadanie praktyczne – dobór strategii
  6. Dobór mediów:
    • Na jakiej podstawie dobierać media
    • Czym się kierować przy wyborze medium wiodącego
    • Jak wykorzystać nowe funkcje mediów tradycyjnych
    • Nowe media: czym są i kiedy warto je zastosować
  7. Jak optymalnie podzielić budżet mediowy (media mix)
    • Dlaczego warto rozszerzać kampanię o inne media
    • Zastosowanie strategii 360 stopni
    • Pomysły niestandardowe – czy warto? czy trzeba?
  8. Timing w działaniach – na co należy uważać
  9. Zadanie praktyczne – dobór mediów i timingu działań
  10. Spełnienie KPI – dowody na to, że strategia pozwoli na osiągniecie celów (potencjał, intensywność komunikatu, zaangażowanie odbiorcy, spełnienie potrzeb etc)

Zadanie praktyczne – prezentacja strategii wraz z udowodnieniem jej efektywności

Do pobrania:

Strategia mediowa – agenda

Strategia mediowa – zgłoszenie

Jeżeli masz jakieś pytania, prześlij je do nas.

Imię i nazwisko (wymagane)

Adres email (wymagane)

Temat - nazwa szkolenia

Treść wiadomości

Chcę otrzymywać informacje o kolejnych szkoleniach tak nie 

captcha