Trening komunikacji i asertywności – czyli jak skutecznie się porozumiewać ?

Celem treningu jest uzyskanie wiedzy oraz praktycznych umiejętności:
• jak wykorzystać asertywność w życiu codziennym i w pracy tak, aby budować lepsze relacje,
• jak wyrażać własne zdanie aby budować zaufanie i wzajemny szacunek,
• jak prowadzić trudne rozmowy, prowadząc do konsensusu,
• jak reagować na zarzuty, obiekcje oraz zastrzeżenie,
• jakie są zachowania asertywne, a jakie bierne i agresywne,
• jak asertywnie przyjmować krytykę, aby wprowadzić dobre zmiany,
• jak działając asertywnie likwidować stres i poprawić zarządzanie emocjami,
• jak działać bardziej efektywnie współpracując z innymi.

 

PROGRAM: (2 dni warsztatowe)
1. Rozpoczęcie:

  • określenie warunków i zasad prowadzenia szkolenia;
  • określenie i zapisanie indywidualnych celów treningu.

2. Podstawowe pojęcia asertywności:

  • skutki i konsekwencje wynikające z przyjęcia postawy agresywnej, biernej lub asertywnej;
  • jak polepszyć skuteczność i jakość relacji z innymi ludźmi przy wykorzystaniu asertywności;
  • prawa asertywności.

3. Prośba, polecenie, umowa:

  • różnice między prośbą, poleceniem i umową;
  • skutki odmowy nieasertywnej;
  • jak odmawiać asertywnie;
  • jak radzić sobie z zakłopotaniem i emocjami;
  • własne interesy a interesy firmy (czy zachodzi tu konflikt?);
  • jak skutecznie realizować swoje interesy i pozostać w dobrych relacjach z innymi;
  • jak się zachować w sytuacji otrzymania odmowy na prośbę.

4. Relacje międzyludzkie:

  • asertywna wymiana opinii i uczuć;
  • jak przyjąć ocenę negatywną i pozytywną;
  • jak udzielić konstruktywnej krytyki;
  • jak asertywnie wyrażać negatywne uczucia – KOMUNIKAT OD „JA”;
  • jak poradzić sobie z zachowaniami manipulacyjnymi;
  • jak wyrażać pozytywne i negatywne uczucia i opinie;
  • jak zwiększyć osobistą skuteczności;
  • jak zapanować nad emocjami i stresem w trudnych relacjach z ludźmi;
  • jak budować relacje zaufania i współpracy.

Zakończenie szkolenia:

  • Zaplanowanie celów własnego rozwoju zawodowego;
  • Podsumowanie szkolenia.

METODYKA :
Szkolenie prowadzone jest w formie warsztatów podczas których uczestnicy będą aktywnie brać udział w zajęciach podczas dyskusji, ćwiczeń indywidualnych i grupowych, symulacji sytuacji i analizy oraz wyciągnięcia wniosków.
Ćwiczenia, scenki realizowane będą w oparciu o praktyczne techniki zwiększające skuteczność nauki i umiejętności praktycznych, które uczestnicy z łatwością zastosują w życiu codziennym i w pracy.
Na zakończenie zajęć przewidziana jest sesja konsultacji i rekomendacji.

 

Jeżeli masz jakieś pytania, prześlij je do nas.

Imię i nazwisko (wymagane)

Adres email (wymagane)

Temat - nazwa szkolenia

Treść wiadomości

Chcę otrzymywać informacje o kolejnych szkoleniach tak nie 

captcha